Zarządzanie czasem
23 maja

Zarządzanie  czasem to temat, który każdy z nas w mniejszym bądź większym stopniu pogłębiał.. Na licznych szkoleniach poznajemy różnorakie techniki zarządzania własnym czasem, poznajemy różne metody… a w rezultacie większość z nas i tak ma problem ze skutecznym i efektywnym zarządzaniem sobą w czasie. Przygotowaliśmy – naszym zdaniem –  5 kroków, które   pozwolą nam efektywnie wykorzystać czas. Nie tylko w pracy 🙂

1. Jeśli masz jakieś ważne zadanie do wykonania, zajmij się nim w godzinach, w których Twoja wydajność jest największa. Dla wielu z nas najlepszą porą do pracy jest poranek, ale jeśli w Twoim przypadku jest to okres między 14.00 a 15.00, to bardzo ostrożnie rozporządzaj tym czasem. Szukaj sposobów na skrócenie okresów przejściowych. Jeśli postanowisz, że coś zrobisz, zrób to, zamiast snuć się po biurze..
2. Rób jedną rzecz w danym momencie. Gdy sprawdzasz pocztę podczas tworzenia sprawozdania, powrót do wykonywanego zajęcia może Ci zabrać 15 minut albo nawet więcej. Wielozadaniowość to pochłaniacz czasu. Jeśli masz pracę, która wymaga częstego sprawdzania poczty, podziel każdą godzinę w taki sposób, żeby 20 minut spędzać na odpowiadaniu na e-maile, a przez pozostałe 40 minut mieć program do obsługi poczty wyłączony.
3. Dowiedz się, ile czasu zajmują Ci czynności, które często wykonujesz. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakie bloki czasu musisz na nie wygospodarować. Jeśli sądzisz, że dojazd do pracy zajmuje Ci 30 minut, ponieważ raz faktycznie tyle trwał, gdy wyjątkowo wyszedłeś do pracy o godzinie 6.00, a normalnie wychodzisz o 8.00 rano, kiedy ruch na ulicach jest dużo większy, to zawsze będziesz się spóźniać. . Jeśli szczególnie nie lubisz jakiejś czynności, sprawdź, ile czasu zajmuje Ci jej wykonanie. Gdy uświadomisz sobie, że przygotowanie raportu trwa tylko 30 minut, czynność ta przestanie sprawiać wrażenie ogromnego obciążenia.
4. Podziel duże elementy na mniejsze. Na przykład, jeśli szef poprosił cię o napisanie złożonego raportu na dany temat, podziel zadanie na mniejsze segmenty. Dopiero po skompletowaniu wszystkich elementów przystąp do sporządzania raportu. Mając solidnie przygotowane części składowe, złożenie wszystkich elementów układanki w jedną całość to bułka z masłem.
5. Przeciętny Amerykanin śpi ponad 8 godzin na dobę, ale jeśli uważasz, że sypiasz za mało, spróbuj nastawić sobie dwa alarmy: jeden na pobudkę, a drugi…Nie, nie na drzemkę, lecz ogłaszający porę pójścia spać. Po usłyszeniu wieczornego alarmu, kategorycznie wyłącz TV, przestań zerkać na telefon – maile i powiadomienia z pewnością wytrzymają do jutra 🙂